A titok - Jakobovits Miklós groteszk és monokróm festményei

A Műcsarnok 2017. december 6-án nyíló kiállítása az életmű két vonulatát emeli ki: az 1970-es évek elejétől kezdve készített, és a romániai diktatúra hatását tükröző groteszk művek, illetve az életmű egészén végigvonuló, de markánsan az 1980-as évektől megjelenő monokróm táblaképek és kerámiák közül mutat be összesen mintegy 120 alkotást.

Száz éve született Kerti Károly

Kerti Károly Munkácsy-díjas grafikusművész gazdag pályáját, értékes örökségét eleveníti fel az emlékkiállítás, amely a vár kiállítótermében 2018 januárjáig látható.

A gyaloglás vége: Viva la Biennale di Venezia!

Gyaloglás közben mindig eszembe jutnak a lényeges dolgok. Most is ez történt: az ominózus álmos pénteki reggelen a bábszínházba menet, jobbnál-jobb mondatok előzték be egymást. Egytől-egyig az 57. Velencei Biennálén tett látogatásomról szóltak.

Nyújtózások

Csíkszentmihályi Róbert kiállítása a Párbeszéd Háza Dísztermében.

Szemben önmagammal

Kopócs Tibor festőművész kiállítása a dunaszerdahelyi Csallóközi Múzeumban.

Megnyílt a Vásárhelyi Őszi Tárlat

Különös megbecsüléssel kell fordulnunk a kultúra művelői felé - hangsúlyozta Lázár János a Miniszterelnökséget vezető miniszter vasárnap Hódmezővásárhelyen.

Lét-szekvenciák

Kiállítás a szentendrei Vajda Lajos Múzeumban.

Premix

Nyers fadeszkák, kiszáradt birsalmák, némi korom és hangos szúpercegés: a vidéki élet alapvető esszenciái konfrontálódnak Klájó Adrián kiállításán a steril, fehérre mázolt galériatérrel. Olyan mezőgazdasági eszközökből létrehozott objektek ezek, melyeknek esztétikuma előtérbe kerül a szigorú funkcionalitás helyett.

Szurcsik József- Bálványok és hősök című kiállítása

gyakorló médiamunkásként azt a szabályt állítottam fel magamnak, hogy egy oldalnál hosszabb nem lehet a beszéd. és a betűmérettel sem variálhatok.

Elöljáróban- Illusztrációk Pozsonyi Biennáléja

Már Jan Amos Komenský – Comenius – megmondta: „… az érzékszervek közül a látásé a legfontosabb hely…” Ehhez csak annyit tehetek hozzá, hogy élni is kell vele. Például úgy, hogy felkeressük az Illusztrációk Pozsonyi Biennáléját (Bienále ilustrácií Bratislava, BIB), ahol a szemek egészen biztosan nem pihenhetnek. S nemcsak a felnőttek szemei, hanem még inkább a gyerekekéi, a Biennálé ugyanis elsősorban az övék - Viera Anoškinová írása.